Stichting Holland Cultuur - Discussieforum

https://www.holland-cultuur.nl
P
Polderlander 17/04/2008 01:20

Anti-islam film van Geert Wilders en het vervolg

De anti-islam film van Geert Wilders is uitgebracht en mild ontvangen in Nederland en rest van de wereld. Wilders heeft z'n punt gemaakt, de feiten zijn bekend, maar hoe verder?

Een publiek debat zal de verschillende standpunten duidelijk maken, maar niets veranderen aan de huidige Nederlandse multi-kul-ti, die ondermeer de barbaarse slachtpartij op Theo van Gogh heeft gefaciliteerd.

Naar mijn mening moet Wilders/PVV deze film een politiek vervolg geven middels voorstel tot revisie oude grondwet 'vrijheid van godsdienst' uit 1815. Voor behoud Nederlandse identiteit is deze achterhaalde grondwet niet langer houdbaar, het voorziet slechts in een gevaarlijk dom (religieus) cultuurrelativisme.

Het gaat hier om principe. De Nederlandse grondwet moet verwijzen naar de eigen joods-christelijke wortels van onze religieuze beschaving en dit eigen religieuze cultuurgoed beschermen. Het moet in algemene zin zorgdragen dat de eigen Nederlandse identiteit nooit overwoekerd zal worden door welke dominante vreemde cultuur ook.

Als dit niet grondwettelijk wordt geregeld, dan zal Nederland steeds meer vervreemden van zichzelf en worden we vreemdeling in eigen land, geregeerd door agressieve, dominante, cultuurvreemde/-vijandige stromingen uit het buitenland.

| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie|

P
Polderlander 17/04/2008 22:41
Wilders moet rapper betalen

AMSTERDAM - Politicus Geert Wilders moet de Nederlands-Marokkaanse rapper Salah Edin een schadevergoeding van 3000 euro betalen als voorschot op zijn immateriƫle schade. Aan fotograaf Ilja Meefout moet Wilders een schadevergoeding van 5000 euro betalen.
Dat heeft de voorzieningenrechter in Amsterdam donderdag beslist. Edin en Meefout hadden een kort geding tegen het Tweede Kamerlid aangespannen omdat ze niet tevreden waren over de aanpassing van diens anti-Koranfilm Fitna. Wilders had in de film per ongeluk een beeltenis van Edin gebruikt, waarin hij er bijna hetzelfde uitziet als Mohammed B., de moordenaar van Theo van Gogh. In een aangepaste versie heeft hij het portret vervangen door een foto van de echte B.

(ANP)

N
Nederland Loyaal -Mokum 20/04/2008 02:01
Prima verwoord, helemaal mee eens.

S
Stop islam 26/04/2008 10:48
Ik vraag me af wat voor zin het heeft in debat te gaan. Deze week nog een radicale imam voor tv gezien, die geen enkele positieve bijdrage levert aan Nederlandse samenleving, laat staan dat sprake is van integratie. Zo'n mafkees beoogt een islamitische staat in Nederland en beroept zich daarbij op zijn vrijheid van geloof. Geloof in een valse profeet Mohammed, een zwart op wit aantoonbaar grote schurk en in praktijk bevestigd. Zolang Nederland de volgelingen van deze gevaarlijke drogleer faciliteert, wordt het van kwaad tot erger.

J
Joop 08/05/2008 13:02
Discusseren, debateren whatever kan altijd, maar specifiek organiseren van debat als onderdeel van beleid is nutteloze tijdsverspilling, totaal zinloos, waarmee Wilders zich verlaagt tot het oeverloze multikulti geneuzel sinds jaren 70.
Wilders moet gewoon z'n punt maken, een eigen onafhankelijke weg uitstippelen en hierin de volgende politieke stap zetten en verder take it or leave it.

R
R 26/05/2008 15:40
Ik vraag me af wat precies het doel is geweest van deze film, want ik mis het vervolg.

A
Autochtoon uit Groningen 14/06/2008 11:45
De maatschappelijke insteek van Wilders is prima.

Europa gaat kapot aan de miljoenen primitieve immigranten uit Afrika en Azie.

Europese landen, met name Nederland, Engeland en Frankrijk, zijn het etnische riool van de wereld geworden en dit wordt alleen maar erger. De regeringen van de EU landen zien de steden verloederen, maar houden krampachtig vast aan oude humane idealen en een waanzinnige multiKULti, die onze ondergang bespoedigen.

N
Nederland onafhankelijk 20/06/2008 12:07
Ik las dat een rechtbank in Jordanie een arrestatiebevel tegen Wilders ontvankelijk heeft verklaard, het moet niet gekker worden..

Als Nederland niet krachtig afstand neemt van deze misplaatste bemoeizucht, de islamitische dictatuur en terreur in het algemeen, wordt het van kwaad tot erger.

P
Polderlander 30/06/2008 14:13
Wilders niet vervolgd om Fitna

AMSTERDAM - De film Fitna van Geert Wilders bevat geen strafbare feiten. Dat blijkt uit een onderzoek dat het Openbaar Ministerie (OM) de afgelopen maanden naar de omstreden film deed.

Ook uitspraken die Wilders de afgelopen maanden in diverse media en op internet deed over de islam en de Koran, zijn volgens het OM niet strafbaar.

Wilders bracht zijn 17 minuten durende film op 27 maart uit op internet. Hij maakte de productie om ,,de gevaren van de Koran en islam te laten zien.'' Snel na het verschijnen van Fitna hebben diverse personen en organisaties juridische stappen tegen de film ondernomen.

(ANP)

N
Nederland Loyaal 30/06/2008 19:29
De enig juiste uitspraak van de rechter. Ondanks dictatuur van kleine minderheid kan het benoemen van feiten onmogelijk strafbaar worden gesteld.

Don't shoot the messenger.. :<

M
Miranda 03/09/2008 21:05
Rita Verdonk is weer eens op de bedeltoer en vraagt nu gummetjes, nietjes en paperclips voor haar eigen kantoor.
Wat een zielige vertoning! Is dit nu Trots op Nederland?
Ik denk dat PVV (en andere partijen) in hun vuistje lachen, want niemand neemt TON serieus op deze manier.

P
Polderlander 28/09/2008 00:43
Hof kijkt alsnog naar aangiftes tegen Wilders

AMSTERDAM - Het gerechtshof in Amsterdam gaat beoordelen of vervolging van Geert Wilders op basis van aangiftes van advocate Els Lucas toch wenselijk is. Dat heeft mr. Lucas zaterdag aan het ANP laten weten.

Zij ontving zaterdag een brief van het hof daarover. Lucas deed aangifte tegen Wilders naar aanleiding van een stuk in de Volkskrant van de PVV-voorman onder de noemer Genoeg is Genoeg en naar aanleiding van passages in de film Fitna.

(ANP)

-----

Hopelijk wil het gerechtshof in Amsterdam dan ook beoordelen of vervolging van advocate Els Lucas toch wenselijk is vanwege discriminatie aan adres Geert Wilders en inperking van zijn vrijheid van meningsuiting.

Snelle reactie als
← Terug naar Topics overzicht + Plaats een reactie
| FreeGoodies | Algemene vragen forum | Albumsindex | UsenetChart |